FAQ
Mijn account
Wie kan bij fashionette bestellen?
Om bij fashionette te kunnen bestellen moet je minimaal 18 jaar oud zijn en in Nederland wonen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Als je je wachtwoord bent vergeten, kunnen wij je via een e-mail een nieuw wachtwoord sturen. Klik op deze link als je een nieuw wachtwoord nodig hebt.
Hoe beëindig ik mijn account bij fashionette?
Om je account te verwijderen kan je een mail sturen naar: service@fashionette.nl
Waarom werkt de link om mijn wachtwoord te resetten niet?
Gebruik altijd de meest recente link die je via de mail gekregen hebt en gebruik deze binnen twee dagen na ontvangst, aangezien de link anders door veiligheidsredenen ongeldig wordt.
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens veranderen?
Je gegevens kan je direct bij je account onder “wijzigen” veranderen. Hou er wel rekening mee dat je je doorgegeven e-mailadres niet meer kan veranderen, aangezien wij vertrouwelijke informatie enkel naar dit e-mailadres sturen. Voor je eigen veiligheid raden wij je aan wijzigingen altijd persoonlijk door te geven. Mocht je hierover nog vragen hebben staat onze klantenservice graag voor je klaar.
Hoe veilig zijn mijn persoonlijke gegevens?
Onze onlineshop is Veri Sign getest. Dit certificaat garandeert onze identiteit en legitimiteit. Je persoonlijke- en bestelgegevens worden uitsluitend via SSL-encryptie verzonden. Voor meer informatie kan je onze privacyverklaring lezen.
Bestelling / levering
Hoe bestel ik bij fashionette?
- Kies je nieuwe lievelingsitem.
- Plaats deze in je winkelmandje en geef indien er sprake is van een tegoedbon de code in (indien van toepassing).
- Voer je factuuradres en een eventueel afwijkend adres in.
- Geef de betaalgegevens op en klik op “verder”.
- Controleer nog één keer goed al je gegevens en sluit je bestelling met de “nu kopen” knop af als al je gegevens kloppen.
Na het doorlopen van al deze stappen ontvang je een bevestigingsmail op het doorgegeven mailadres. Mocht je deze niet krijgen controleer dan even je spamfolder of neem contact op met onze klantenservice.
Hoelang duurt de levering van mijn bestelling?
Een levering binnen Nederland duurt normaal gesproken 3 werkdagen.
Express Levering: Bestel je tot 15:00 uur en kiest op de verzendpagina voor Express Levering dan leveren wij jouw pakket al de volgende dag. Alles wat je voor vrijdag 15:00 uur bestelt leveren wij de volgende maandag.
Verzendkosten informatie
Vanaf een bestelling van 150,00 € is de standaard verzending gratis. Voor bestellingen onder 150,00 € bedragen de verzendkosten 6,95 €.
De Retourzending van je bestelling is gratis.
Express levering kost 14,95 € extra.
Bij een retourzending worden de verzend- en expresskosten niet geannuleerd.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Als je bestelling wordt geleverd terwijl je niet thuis bent, wordt je pakket naar een afhaalpunt gebracht. Verdere informatie vind je altijd via de trackinglink.
Kan ik mijn bestelling ook telefonisch doorgeven?
Een Bestelling is uitsluitend via onze online webshop mogelijk. Uiteraard staat onze klantenservice bij vragen altijd voor je klaar.
Kan ik mijn bestelling veranderen of annuleren?
Een verandering in je bestelling of factuur- en leveringsadres is na het afsluiten van een bestelling helaas niet mogelijk. Als je je bestelling wilt annuleren verzoeken we je zo snel mogelijk een e-mail met je bestelnummer aan service@fashionette.nl te sturen. Wij proberen dan zo snel mogelijk te reageren en je bestelling te annuleren. Dit kunnen we echter niet garanderen aangezien wij streven naar een zo snel mogelijke verzending.
Pre-loved
Waar staat de categorie Pre-loved voor?
Pre-loved bestaat uit tweedehands designerstukken die zich nog in een goede tot zeer goede staat bevinden. Elk item wordt zorgvuldig gecontroleerd, professioneel gereinigd en indien nodig opgeknapt om de hoogste kwaliteit te garanderen. Ontdek onze Pre-loved Selection direct hier.
Hoe herken ik een Pre-loved artikel?
Je herkent deze artikelen aan een speciale markering in de productbeschrijving, met de term "Pre-loved". Daarnaast vind je een gedetailleerde beschrijving van de staat, inclusief informatie over eventuele gebruikssporen.
Hoe wordt de echtheid van Pre-Loved producten gecontroleerd?
Onze partners controleren de echtheid van alle artikelen aan de hand van beschikbare serienummers, materiaalanalyses en merkexpertises.
Welke conditiecategorieën zijn er voor Pre-loved artikelen en wat betekenen ze?
Wij gebruiken een letterclassificatiesysteem van A+ (ongebruikt) tot B (intensief gebruikt), zodat je in één oogopslag kunt zien in welke staat het artikel verkeert:
Ongebruikt (A+)
Het artikel is volledig nieuw en nooit gebruikt. Het verkeert in perfecte staat zonder enige schade. Alle originele onderdelen, zoals de verpakking, stofzak en echtheidscertificaat, zijn inbegrepen.
Pristine (A)
Dit artikel toont geen gebruikssporen en verkeert in perfecte staat zonder schade. Het kan echter onvolledig zijn of geleverd worden zonder originele accessoires.
Uitstekend (AB)
Het artikel is gebruikt, maar zeer goed onderhouden. Eventuele lichte gebruikssporen zijn minimaal en worden zowel duidelijk omschreven als zichtbaar gemaakt in de productfoto’s.
Goed (B+)
Het artikel is zichtbaar gebruikt en heeft gebruikssporen. Alle details hierover worden zorgvuldig beschreven en duidelijk getoond op de productfoto’s.
Redelijk (B)
Het artikel is intensief gebruikt en vertoont meerdere duidelijke tekenen van slijtage. Alle gebruikssporen worden omschreven en/of zichtbaar gemaakt in de foto’s.
Zit er garantie op Pre-Loved artikelen?
Omdat het om tweedehands producten gaat, is er geen fabrieksgarantie. We garanderen echter wel de echtheid en een transparante beschrijving van de staat van het artikel.
Kan ik een Pre-loved artikel retourneren?
Ja, je kunt Pre-Loved-artikelen binnen 30 dagen na ontvangst retourneren, mits ze zich in de oorspronkelijke staat bevinden en alle bijbehorende labels en accessoires compleet zijn. Houd er rekening mee dat het artikel ongedragen en onbeschadigd moet zijn.
Kan ik mijn Pre-loved artikel aan fashionette verkopen?
Helaas biedt fashionette geen directe inkoop van Pre-Loved artikelen aan. We werken samen met geautoriseerde handelaren die gespecialiseerd zijn in de controle van luxeartikelen. Op deze manier zorgen we ervoor dat alle Pre-Loved producten aan onze kwaliteitsnormen voldoen.
Betaling
Wanneer wordt het bedrag van mijn bestelling afgeschreven?
Wanneer het bedrag wordt afgeschreven, is afhankelijk van de door jou gekozen betalingswijze. Uiterlijk na het verzenden van je bestelling wordt het bedrag afgeschreven.
Zijn alle prijzen inclusief btw?
Ja, al onze prijzen zijn inclusief btw.
Welke betaalmethoden staan mij ter beschikking?
Bij ons kunnen klanten de volgende betaalmethoden gebruiken:
- iDeal
- creditcard (Master Card, VISA, American Express)
- Paypal
- Koop op afbetaling (in 3 maanden of 12 maanden per creditcard) fashionette behoudt zich het recht voor om in individuele gevallen bepaalde betaalmethoden niet aan te bieden en te verwijzen naar andere betaalmethoden.
Waarom wordt de door mij gewenste betaalmethode niet aangeboden?
Bij de risicobeoordeling wordt beslist welke betaalmethoden kunnen worden aangeboden. Dit proces is volledig geautomatiseerd. De controle wordt bij elke bestelling opnieuw uitgevoerd. Het is mogelijk dat bij een bestelling betaalmethoden beschikbaar zijn die bij een andere bestelling eventueel niet worden aangeboden. Een handmatige aanpassing van de beschikbare betaalmethoden door onze klantenservice is helaas niet mogelijk.
Koop op afbetaling
Als je hebt gekozen voor koop op afbetaling, kun je kiezen tussen een looptijd van 3 of 12 maanden. Bij de maandelijkse termijnen is een rente inbegrepen. De rente bevat geen winstopslag, maar dekt uitsluitend onze kosten voor het ter beschikking stellen van de koop op afbetaling. De rente bedraagt 5% van de aankoopprijs bij een afbetaling in 3 maanden en 15% bij een afbetaling in 12 maanden. Afgezien van deze rente, die al bij de maandelijkse termijnen is inbegrepen, zijn er geen verdere kosten. De vervaldatum van de termijnen is afhankelijk van de besteldatum. De eerste termijn wordt gewoonlijk direct na de verzending afgeschreven. De volgende termijnen worden telkens de volgende maand op de dag van bestelling afgeschreven van de door jou opgegeven creditcard. Als je niet op tijd betaalt, ontvang je per e-mail een vriendelijke herinnering. Als het niet mogelijk is om een termijnbetaling van je creditcard af te schrijven, kunnen de volgende termijnen pas worden afgeschreven, nadat de nog openstaande termijnen via bankoverschrijving door jou zijn voldaan. Wij vragen je begrip voor het feit dat de vertraging van een termijnbetaling geen invloed heeft op de vervaldatums van de volgende termijnbetalingen. Een vervroegde aflossing van de openstaande termijnen is uiteraard altijd mogelijk. Wij vragen je begrip voor het feit dat de rente hierbij niet vervalt. Je ontvangt de benodigde bankgegevens op aanvraag via service@fashionette.nl. Houd er rekening mee dat in het geval van een terugboeking de afschrijving van termijnen door ons niet meer mogelijk is. De openstaande termijn moet eerst per bankoverschrijving worden betaald. Je ontvangt hiervoor een betalingsherinnering per e-mail, waarin je alle benodigde informatie vindt. Zodra je betaling is ontvangen en verwerkt, worden de termijnen weer regulier per creditcard afgeschreven. Eventuele kosten voor de terugboeking zijn voor jouw rekening. Indien je al een of meerdere termijnen aan ons hebt betaald, zal de terugbetaling uiterlijk binnen 14 dagen na de verwerking van de retourzending plaatsvinden.
Betalen via Creditcard
Wij accepteren MasterCard, VISA en American Express creditcards. Het bedrag wordt afgeschreven zodra jouw bestelling verzonden is. De terugbetaling vindt plaats bij de eerstvolgende betalingscyclus, echter uiterlijk binnen 14 dagen na dat jouw retourzending is geboekt. Je ontvangt het aankoopbedrag op dezelfde manier terug, waarop je dit bedrag hebt betaald. Wij vragen om begrip, dat wij jouw nieuwe Creditcardgegevens niet kunnen opslaan om redenen van gegevensbescherming. Ook vragen wij om begrip, dat bij een verandering van de verificatiecode en/of de vervaldatum, deze dan niet meer voor ons beschikbaar is. Graag kun je onze klantenservice contacteren voor een nieuwe betalingsovereenkomst via service@fashionette.nl.
Wat is de CVV/ CVC-code?
De CVC-code is de driecijferige code die achterop je Mastercard of VISA-kaart naast het vakje voor de handtekening staat. Op American Express-kaarten staat er een viercijferige code op de voorkant.
Wat gebeurt er als ik te laat betaal?
Als je niet op tijd betaalt, krijg je van ons een herinneringsmail. Wij belasten je creditcard niet tot het openstaande bedrag is overgemaakt. De administratiekosten worden via je creditcard doorberekend.
Wanneer wordt mijn geld teruggestort?
Nadat wij je retour ontvangen en gecontroleerd hebben, storten wij het overgemaakte bedrag meteen terug.
Retouren
Wie is aansprakelijk voor schade aan mijn bestelling?
Als je een defect artikel hebt ontvangen, spijt ons dat zeer. Om je klacht snel te kunnen beoordelen, vragen we je het artikel nog niet terug te sturen. Stuur ons eerst een foto en een korte beschrijving van het defect en hoe dit is ontstaan naar service@fashionette.nl. Voeg ook je bestelnummer toe, dat je op je factuur of in de bestelbevestiging kunt vinden. Onze klantenservice zal je verder helpen.
Sieraden bestaan uit edelmetalen zoals goud, zilver, roségoud, platina en legeringen. Vanwege hun materiaal moeten ze speciaal worden gereinigd en opgeborgen. Als je klacht betrekking heeft op een sieraad, vragen we je om bij een retourzending de bijbehorende sieradendoos bij te voegen. Anders kan het artikel niet bij de fabrikant worden gereclameerd.
We vragen je begrip voor het feit dat het controleren van een klacht vanwege de gebreken meer tijd in beslag kan nemen
Ik vind mijn bestelling niet mooi, kan ik hem retourneren?
Natuurlijk kan dat! Je kan je bestelling binnen 30 dagen gratis retournen.
Via de volgende link kun je een Retourenlabel aanvragen: https://returns.fashionette.nl
Je kunt de link ook via je klantenaccount vinden onder „Retourzendingen en vragen”.
Let op: je hebt hiervoor je bestelnummer en e-mailadres nodig.
Zodra wij het teruggestuurde pakket hebben ontvangen en verwerkt, krijg je van ons een e-mail en ontvang je je geld binnen 14 dagen terug.
Tot het verstrijken van de termijn voor het wettelijke herroepingsrecht gelden uitsluitend de wettelijke bepalingen zoals daar vermeld. Het vrijwillig verleende, contractuele recht van teruggave beperkt je wettelijke garantierechten niet."
fashionette vergoedt de kosten van een zelfstandig verzonden retourzending niet
Waar moet op worden gelet bij het retourneren?
Een retourzending is alleen mogelijk als het artikel ongebruikt en in de oorspronkelijke verpakking is.
Ook vragen wij om begrip dat retourneren alleen mogelijk is als:
- het product compleet is
- oorbellen alleen zijn gepast en niet zijn gedragen
- er geen make-upresten op het artikel zijn achtergebleven
- ondergoed en badmode mogen uitsluitend ongedragen worden geretourneerd
Kan ik mijn bestelling ruilen?
Als je artikel niet de gewenste maat of kleur heeft, of ande rs is dan je had verwacht, kun je je bestelling binnen 30 dagen terugsturen. Een omruiling voor een ander product is helaas niet mogelijk. Je kunt hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen
Tegoedbonnen
Hoe gebruik ik mijn tegoedbon?
In je winkelmandje kan je je tegoedbon invoeren en vervolgens op “gebruik tegoedbon” klikken. De waarde van je tegoedbon wordt dan automatisch van het te betalen bedrag afgetrokken.
Kan ik waardebonnen kopen bij fashionette?
Helaas bieden wij op dit moment nog geen waardebonnen aan.
Nieuwsbrief
Wat is de nieuwsbrief?
In onze nieuwsbrief houden wij je op de hoogte van de laatste trends en de nieuwste designerartikelen. Dit is natuurlijk helemaal gratis.
Wat zijn de voordelen van de nieuwsbrief?
Naast updates over productnieuwtjes en exclusieve redactietips krijg je ook toegang tot onze wekelijkse deal met stijl, zodat jij tassen en accessoires kunt scoren voordat ze door anderen ontdekt worden.
Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?
Op onze startpagina kan je je onder “nieuwsbrief-aanmelding” met je e-mailadres aanmelden voor de nieuwsbrief.
Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?
Als je onze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan je ons een mail sturen naar service@fashionette.nl of je kunt de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief gebruiken.
Overige vragen
Zijn de artikelen op fashionette.nl originele producten?
Wij verzekeren dat alle producten in onze online shop 100% origineel zijn. Let op: Artikelen worden alleen met een echtheidscertificaat en serienummer geleverd als deze door de fabrikant zijn meegeleverd.
Hoe worden de maat- en gewichtspecificaties bepaald?
Voor onze maatopgaven meten wij de breedte en diepte van de producten aan de onderkant van de tas. De hoogte wordt gemeten van de onderkant van de tas tot het midden van de bovenrand. De tassen zijn hierbij niet gevuld. Handvatten en banden worden apart gemeten. Bij de vermelding van het gewicht zijn alle bijgeleverde accessoires inbegrepen.
Kan ik een artikel reserveren?
Helaas is het niet mogelijk om een artikel te reserveren bij fashionette. Zodra je een artikel in je winkelwagentje plaatst, betekent dat nog niet dat het artikel voor jou gereserveerd is. Alleen door het afronden van het bestelproces en het voltooien van de betaling wordt het artikel voor jou gereserveerd.
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen exclusieve aanbiedingen en hete deals
10% waardebon*
Jouw toestemming
Ik ga ermee akkoord dat The Platform Group AG mijn persoonlijke gegevens gebruikt voor reclamedoeleinden conform de bepalingen inzakegegevensbescherming en me via e-mail herinnert aan niet bestelde artikelen in mijn winkelmandje. Deze e-mails kunnen aangepast zijn aan door mij gekochte of bekeken artikelen. Ik kan deze toestemming altijd herroepen voor toekomstig gebruik.
Waardebonvoorwaarden
*De waardebon is vanaf de aanmelding gedurende 60 dagen eenmalig op alle niet afgeprijsde artikelen met uitzondering van Gucci (behalve zonnebrillen), tassen van de volgende merken: Celine, Prada en Saint Laurent en op alle artikelen van de categorie kleding in te wisselen. Hierbij gelden de voorwaarden conform §9 van de Algemene Voorwaarden. Alleen geldig voor nieuwe klanten.