FAQ


Mijn account

Wie kan bij fashionette bestellen?

Om bij fashionette te kunnen bestellen moet je minimaal 18 jaar oud zijn en in Nederland wonen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Als je je wachtwoord bent vergeten, kunnen wij je via een e-mail een nieuw wachtwoord sturen. Klik op deze link als je een nieuw wachtwoord nodig hebt.

Hoe beëindig ik mijn account bij fashionette?

Om je account te verwijderen kan je een mail sturen naar: service@fashionette.nl

Waarom werkt de link om mijn wachtwoord te resetten niet?

Gebruik altijd de meest recente link die je via de mail gekregen hebt en gebruik deze binnen twee dagen na ontvangst, aangezien de link anders door veiligheidsredenen ongeldig wordt.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens veranderen?

Je gegevens kan je direct bij je account onder “wijzigen” veranderen. Hou er wel rekening mee dat je je doorgegeven e-mailadres niet meer kan veranderen, aangezien wij vertrouwelijke informatie enkel naar dit e-mailadres sturen. Voor je eigen veiligheid raden wij je aan wijzigingen altijd persoonlijk door te geven. Mocht je hierover nog vragen hebben staat onze klantenservice graag voor je klaar.

Hoe veilig zijn mijn persoonlijke gegevens?

Onze onlineshop is Veri Sign getest. Dit certificaat garandeert onze identiteit en legitimiteit. Je persoonlijke- en bestelgegevens worden uitsluitend via SSL-encryptie verzonden. Voor meer informatie kan je onze privacyverklaring lezen.

Bestelling / levering

Hoe bestel ik bij fashionette?

  1. Kies je nieuwe lievelingsitem.
  2. Plaats deze in je winkelmandje en geef indien er sprake is van een tegoedbon de code in (indien van toepassing).
  3. Voer je factuuradres en een eventueel afwijkend adres in.
  4. Geef de betaalgegevens op en klik op “verder”.
  5. Controleer nog één keer goed al je gegevens en sluit je bestelling met de “nu kopen” knop af als al je gegevens kloppen.

Na het doorlopen van al deze stappen ontvang je een bevestigingsmail op het doorgegeven mailadres. Mocht je deze niet krijgen controleer dan even je spamfolder of neem contact op met onze klantenservice.

Hoelang duurt de levering van mijn bestelling?

Een levering binnen Nederland duurt normaal gesproken 3 werkdagen.

Express Levering: Bestel je tot 15:00 uur en kiest op de verzendpagina voor Express Levering dan leveren wij jouw pakket al de volgende dag. Alles wat je voor vrijdag 15:00 uur bestelt leveren wij de volgende maandag.

Verzendkosten informatie

Vanaf een bestelling van 150,00 € is de standaard verzending gratis. Voor bestellingen onder 150,00 € bedragen de verzendkosten 6,95 €.

De Retourzending van je bestelling is gratis.

Express levering kost 14,95 € extra.

Bij een retourzending worden de verzend- en expresskosten niet geannuleerd.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Als je bestelling wordt geleverd terwijl je niet thuis bent, wordt je pakket naar een afhaalpunt gebracht. Verdere informatie vind je altijd via de trackinglink.

Kan ik mijn bestelling ook telefonisch doorgeven?

Een Bestelling is uitsluitend via onze online webshop mogelijk. Uiteraard staat onze klantenservice bij vragen altijd voor je klaar.

Kan ik mijn bestelling veranderen of annuleren?

Een verandering in je bestelling of factuur- en leveringsadres is na het afsluiten van een bestelling helaas niet mogelijk. Als je je bestelling wilt annuleren verzoeken we je zo snel mogelijk een e-mail met je bestelnummer aan service@fashionette.nl te sturen. Wij proberen dan zo snel mogelijk te reageren en je bestelling te annuleren. Dit kunnen we echter niet garanderen aangezien wij streven naar een zo snel mogelijke verzending.

Betaling

Wanneer wordt het bedrag van mijn bestelling afgeschreven?

Wanneer het bedrag wordt afgeschreven, is afhankelijk van de door jou gekozen betalingswijze. Uiterlijk na het verzenden van je bestelling wordt het bedrag afgeschreven.

Zijn alle prijzen inclusief btw?

Ja, al onze prijzen zijn inclusief btw.

Welke betaalmethoden staan mij ter beschikking?

Bij ons kunnen klanten de volgende betaalmethoden gebruiken:

  • iDeal
  • creditcard (Master Card, VISA, American Express)
  • Paypal
  • Koop op afbetaling (in 3 maanden of 12 maanden per creditcard) fashionette behoudt zich het recht voor om in individuele gevallen bepaalde betaalmethoden niet aan te bieden en te verwijzen naar andere betaalmethoden.

Waarom wordt de door mij gewenste betaalmethode niet aangeboden?

Bij de risicobeoordeling wordt beslist welke betaalmethoden kunnen worden aangeboden. Dit proces is volledig geautomatiseerd. De controle wordt bij elke bestelling opnieuw uitgevoerd. Het is mogelijk dat bij een bestelling betaalmethoden beschikbaar zijn die bij een andere bestelling eventueel niet worden aangeboden. Een handmatige aanpassing van de beschikbare betaalmethoden door onze klantenservice is helaas niet mogelijk.

Koop op afbetaling

Als je hebt gekozen voor koop op afbetaling, kun je kiezen tussen een looptijd van 3 of 12 maanden. Bij de maandelijkse termijnen is een rente inbegrepen. De rente bevat geen winstopslag, maar dekt uitsluitend onze kosten voor het ter beschikking stellen van de koop op afbetaling. De rente bedraagt 5% van de aankoopprijs bij een afbetaling in 3 maanden en 15% bij een afbetaling in 12 maanden. Afgezien van deze rente, die al bij de maandelijkse termijnen is inbegrepen, zijn er geen verdere kosten. De vervaldatum van de termijnen is afhankelijk van de besteldatum. De eerste termijn wordt gewoonlijk direct na de verzending afgeschreven. De volgende termijnen worden telkens de volgende maand op de dag van bestelling afgeschreven van de door jou opgegeven creditcard. Als je niet op tijd betaalt, ontvang je per e-mail een vriendelijke herinnering. Als het niet mogelijk is om een termijnbetaling van je creditcard af te schrijven, kunnen de volgende termijnen pas worden afgeschreven, nadat de nog openstaande termijnen via bankoverschrijving door jou zijn voldaan. Wij vragen je begrip voor het feit dat de vertraging van een termijnbetaling geen invloed heeft op de vervaldatums van de volgende termijnbetalingen. Een vervroegde aflossing van de openstaande termijnen is uiteraard altijd mogelijk. Wij vragen je begrip voor het feit dat de rente hierbij niet vervalt. Je ontvangt de benodigde bankgegevens op aanvraag via service@fashionette.nl. Houd er rekening mee dat in het geval van een terugboeking de afschrijving van termijnen door ons niet meer mogelijk is. De openstaande termijn moet eerst per bankoverschrijving worden betaald. Je ontvangt hiervoor een betalingsherinnering per e-mail, waarin je alle benodigde informatie vindt. Zodra je betaling is ontvangen en verwerkt, worden de termijnen weer regulier per creditcard afgeschreven. Eventuele kosten voor de terugboeking zijn voor jouw rekening. Indien je al een of meerdere termijnen aan ons hebt betaald, zal de terugbetaling uiterlijk binnen 14 dagen na de verwerking van de retourzending plaatsvinden.

Betalen via Creditcard

Wij accepteren MasterCard, VISA en American Express creditcards. Het bedrag wordt afgeschreven zodra jouw bestelling verzonden is. De terugbetaling vindt plaats bij de eerstvolgende betalingscyclus, echter uiterlijk binnen 14 dagen na dat jouw retourzending is geboekt. Je ontvangt het aankoopbedrag op dezelfde manier terug, waarop je dit bedrag hebt betaald. Wij vragen om begrip, dat wij jouw nieuwe Creditcardgegevens niet kunnen opslaan om redenen van gegevensbescherming. Ook vragen wij om begrip, dat bij een verandering van de verificatiecode en/of de vervaldatum, deze dan niet meer voor ons beschikbaar is. Graag kun je onze klantenservice contacteren voor een nieuwe betalingsovereenkomst via service@fashionette.nl.

Wat is de CVV/ CVC-code?

De CVC-code is de driecijferige code die achterop je Mastercard of VISA-kaart naast het vakje voor de handtekening staat. Op American Express-kaarten staat er een viercijferige code op de voorkant.

Wat gebeurt er als ik te laat betaal?

Als je niet op tijd betaalt, krijg je van ons een herinneringsmail. Wij belasten je creditcard niet tot het openstaande bedrag is overgemaakt. De administratiekosten worden via je creditcard doorberekend.

Wanneer wordt mijn geld teruggestort?

Nadat wij je retour ontvangen en gecontroleerd hebben, storten wij het overgemaakte bedrag meteen terug.

Retouren

Wie is aansprakelijk voor schade aan mijn bestelling?

Als je een defect artikel hebt ontvangen, spijt ons dat zeer. Om je klacht snel te kunnen beoordelen, vragen we je het artikel nog niet terug te sturen. Stuur ons eerst een foto en een korte beschrijving van het defect en hoe dit is ontstaan naar service@fashionette.nl. Voeg ook je bestelnummer toe, dat je op je factuur of in de bestelbevestiging kunt vinden. Onze klantenservice zal je verder helpen.

Sieraden bestaan uit edelmetalen zoals goud, zilver, roségoud, platina en legeringen. Vanwege hun materiaal moeten ze speciaal worden gereinigd en opgeborgen. Als je klacht betrekking heeft op een sieraad, vragen we je om bij een retourzending de bijbehorende sieradendoos bij te voegen. Anders kan het artikel niet bij de fabrikant worden gereclameerd.

We vragen je begrip voor het feit dat het controleren van een klacht vanwege de gebreken meer tijd in beslag kan nemen

Ik vind mijn bestelling niet mooi, kan ik hem retourneren?

Natuurlijk kan dat! Je kan je bestelling binnen 30 dagen gratis retournen.

Via de volgende link kun je een Retourenlabel aanvragen: https://returns.fashionette.nl

Je kunt de link ook via je klantenaccount vinden onder „Retourzendingen en vragen”.

Let op: je hebt hiervoor je bestelnummer en e-mailadres nodig.

Zodra wij het teruggestuurde pakket hebben ontvangen en verwerkt, krijg je van ons een e-mail en ontvang je je geld binnen 14 dagen terug.

Tot het verstrijken van de termijn voor het wettelijke herroepingsrecht gelden uitsluitend de wettelijke bepalingen zoals daar vermeld. Het vrijwillig verleende, contractuele recht van teruggave beperkt je wettelijke garantierechten niet."

fashionette vergoedt de kosten van een zelfstandig verzonden retourzending niet

Waar moet op worden gelet bij het retourneren?

Een retourzending is alleen mogelijk als het artikel ongebruikt en in de oorspronkelijke verpakking is.

Ook vragen wij om begrip dat retourneren alleen mogelijk is als:

  • het product compleet is
  • oorbellen alleen zijn gepast en niet zijn gedragen
  • er geen make-upresten op het artikel zijn achtergebleven
  • ondergoed en badmode mogen uitsluitend ongedragen worden geretourneerd

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Als je artikel niet de gewenste maat of kleur heeft, of ande rs is dan je had verwacht, kun je je bestelling binnen 30 dagen terugsturen. Een omruiling voor een ander product is helaas niet mogelijk. Je kunt hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen

Tegoedbonnen

Hoe gebruik ik mijn tegoedbon?

In je winkelmandje kan je je tegoedbon invoeren en vervolgens op “gebruik tegoedbon” klikken. De waarde van je tegoedbon wordt dan automatisch van het te betalen bedrag afgetrokken.

Kan ik waardebonnen kopen bij fashionette?

Helaas bieden wij op dit moment nog geen waardebonnen aan.

Nieuwsbrief

Wat is de nieuwsbrief?

In onze nieuwsbrief houden wij je op de hoogte van de laatste trends en de nieuwste designerartikelen. Dit is natuurlijk helemaal gratis.

Wat zijn de voordelen van de nieuwsbrief?

Naast updates over productnieuwtjes en exclusieve redactietips krijg je ook toegang tot onze wekelijkse deal met stijl, zodat jij tassen en accessoires kunt scoren voordat ze door anderen ontdekt worden.

Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?

Op onze startpagina kan je je onder “nieuwsbrief-aanmelding” met je e-mailadres aanmelden voor de nieuwsbrief.

Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?

Als je onze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan je ons een mail sturen naar service@fashionette.nl of je kunt de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief gebruiken.

Overige vragen

Zijn de artikelen op fashionette.nl originele producten?

Wij verzekeren dat alle producten in onze online shop 100% origineel zijn. Let op: Artikelen worden alleen met een echtheidscertificaat en serienummer geleverd als deze door de fabrikant zijn meegeleverd.

Hoe worden de maat- en gewichtspecificaties bepaald?

Voor onze maatopgaven meten wij de breedte en diepte van de producten aan de onderkant van de tas. De hoogte wordt gemeten van de onderkant van de tas tot het midden van de bovenrand. De tassen zijn hierbij niet gevuld. Handvatten en banden worden apart gemeten. Bij de vermelding van het gewicht zijn alle bijgeleverde accessoires inbegrepen.

Kan ik een artikel reserveren?

Helaas is het niet mogelijk om een artikel te reserveren bij fashionette. Zodra je een artikel in je winkelwagentje plaatst, betekent dat nog niet dat het artikel voor jou gereserveerd is. Alleen door het afronden van het bestelproces en het voltooien van de betaling wordt het artikel voor jou gereserveerd.