Louis Vuitton
- Populariteit
- Prijs klimmend
- Prijs dalend
- Nieuwtjes
Service & Veiligheid
DE LEGENDARISCHE ONTWIKKELING VAN LOUIS VUITTON
De geschiedenis van Louis Vuitton gaat terug tot 1837, toen de jonge Louis Vuitton zijn leertijd begon als koffermaker in Parijs. Geïnspireerd door het groeiende verlangen van de samenleving om te reizen, werd hij al snel bekend om zijn innovatieve, platte, waterdichte koffers. Deze waren een revolutie in een tijd waarin ronde, niet stapelbare koffers de norm waren. In 1854 richtte hij in Parijs het merk Louis Vuitton op, dat zich ontwikkelde van een kleine winkel die gespecialiseerde bagage produceerde tot een wereldwijde luxegigant. Uiteindelijk slaagde hij erin om in 1893 op de Wereldtentoonstelling in Chicago vertegenwoordigd te zijn met een product op maat. Het iconische monogram op de canvas is echter niet ontworpen door Louis Vuitton zelf, maar door zijn zoon Georges Vuitton. Dit geeft het merk tot op de dag van vandaag zijn onmiskenbare karakter.
LOUIS VUITTON TASSEN - EEN SYMBOOL VAN LUXE
Louis Vuitton is ongetwijfeld een van de meest prestigieuze merken in de wereld van luxe mode en de tassen staan symbool voor elegantie en prestige. Het bekendste product van het merk zijn waarschijnlijk de Louis Vuitton tassen in een grote verscheidenheid aan ontwerpen. Tot de bekendste en populairste modellen behoren de Louis Vuitton "Speedy" en de "Keep All". Oorspronkelijk lag de focus op de ontwikkeling van Louis Vuitton reistassen en koffers. Vandaag de dag zijn er echter verschillende modellen beschikbaar, zoals clutches, handtassen, rugzakken, shoppers en draagtassen. Elke Louis Vuitton tas weerspiegelt het vakmanschap en de erfenis van het merk, met elk ontwerp een eigen verhaal en betekenis. Het is niet alleen de kwaliteit en het ontwerp die deze tassen zo begeerlijk maken, maar ook het feit dat ze een tijdloos symbool van klasse en verfijning zijn.
LOUIS VUITTON MODE MET EEN ONMISKENBAAR ONTWERP
Louis Vuitton staat voor kwaliteit en innovatie, vooral in de exclusieve tassen- en bagagelijnen met het iconische Louis Vuitton-monogram. Het kenmerkende ontwerp van Louis Vuitton, het bruin en beige geblokte Damier canvas met de letters "Marque Louis Vuitton" en het LV monogram, is ontwikkeld om te beschermen tegen namaak.
Een van de speciale aanbiedingen van het merk is de mogelijkheid om geselecteerde Louis Vuitton tassen en Louis Vuitton koffers te personaliseren met je eigen initialen en kleuren. In 2013 werd het eerste luxe Louis Vuitton-maison geopend in München, waar vrouwen hun eigen tas kunnen ontwerpen en mannen hun schoenen kunnen laten personaliseren. Het bedrijf heeft zichzelf ook voortdurend opnieuw uitgevonden door samen te werken met kunstenaars en ontwerpers, zoals Marc Jacobs en Virgil Abloh, en blijft in de voorhoede van de mode-industrie.
DE GROENE BELOFTE VAN LOUIS VUITTON
Louis Vuitton hecht veel belang aan verantwoorde inkoop en duurzaamheid. Het Maison haalt de meeste grondstoffen uit de natuur, of het nu dierlijke, plantaardige of minerale bronnen zijn. Gezien de eindigheid van sommige van deze bronnen, zet Louis Vuitton zich in voor het opzetten van toeleveringsketens die een regeneratieve impact hebben op de biodiversiteit.
In 2013 kreeg Louis Vuitton als eerste luxehuis het ISO 14001-certificaat, wat de toewijding van het bedrijf aan voortdurende milieuverbetering onderstreept. In nauwe samenwerking met haar leveranciers en fabrikanten zorgt Louis Vuitton ervoor dat ethische, milieu- en sociale principes worden gerespecteerd. Het bedrijf zet zich in om het volume van de gebruikte materialen te verminderen en geeft prioriteit aan gerecyclede en recyclebare materialen. In samenwerking met de milieuorganisatie Canopy is Louis Vuitton gepassioneerd over de bescherming van bossen, diersoorten en het klimaat.
Bekijk de huidige selectie van de Louis Vuitton collectie hier op fashionette en vind je favorieten. Vervul een langgekoesterde wens en bestel je persoonlijke musthaves gemakkelijk online. Onze klantenservice geeft je graag meer informatie.